Lokalna waluta Zielony

Na całym świecie funkcjonuje kilka tysięcy walut lokalnych i ta liczba wciąż wzrasta. Przykładowo w Szwajcarii lokalną walutą jest WIR (i to od 1934 roku). Od 2015 roku w Polsce również występuje lokalna waluta – Zielony. Jego zadaniem jest ochrona interesów sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Aktualnie w Polsce do programu „Zielony” należy 266 małych i średnich firm. Zielony, podobnie jak inne lokalne waluty, jest rodzajem społecznej umowy. W świetle prawa nie jest pieniądzem, przez co nie wolno wręczyć wypłaty pracownikowi w zielonych, ale premię jak najbardziej – jedynie, gdy obie strony się na to zgodzą.

Lider i twórca, Dariusz Brzozowiec, tłumaczy w jednym z wywiadów:

„Określamy to jako narzędzie transakcyjne dla sektora MŚP, mające na celu ochronę jego interesów. Zielony stanowi alternatywę na czas, kiedy nie ma pieniędzy, bo np. kontrahent wciąż oczekuje na zrealizowanie jakiejś transakcji. W tym wypadku może pożyczyć zielone i za ich pomocą prowadzić interesy z innymi lokalnymi firmami, które są włączone do programu. Debet jest nieoprocentowany i wyjęty spod opłat manipulacyjnych.”

Członkostwo w programie umożliwia 8 zasadniczych profitów:

  1. Dostęp do nowych klientów – zielony łączy i integruje wszystkich swoich uczestników, zachęcając do ich wzajemnego handlu, kupowania i sprzedaży usług.
  2. Wartościowe relacje biznesowe – w Zielonym łączymy doświadczenia Uczestników i tworzymy wiele okazji do networkingu.
  3. Finansowanie – oddasz tyle, ile pożyczasz” zamiast „nie zapłacisz więcej niż pożyczasz.
  4. Edukacja – jeśli masz problem ze sprzedażą, zarządzaniem firmą, budowaniem strategii marketingowej – w ramach członkostwa otrzymasz dostęp do ciągle aktualizowanej platformy e-learningowej, która pomoże Ci znaleźć rozwiązania na wszystkie Twoje problemy.
  5. Motywacja pracowników – Zielony zachęca do tworzenia programów motywacyjnych dla pracowników, które zwiększą ich zaangażowanie w Twój biznes nie opróżniając Twojego portfela.
  6. Lojalizacja klientów – Zielony daje możliwość budowania programu lojalnościowego, który ułatwi Ci podtrzymywać relacje ze swoimi klientami.
  7. Oszczędność – w Zielonym możesz oszczędzić swoje złotówki na niezbędne wydatki i inwestycje. Część swoich firmowych i prywatnych zobowiązań pokryjesz Zielonymi.
  8. Reklama – w Naszym portalu i aplikacji mobilnej możesz zamieszczać swoje ogłoszenia, na które trafi setki naszych przedsiębiorców i tysiące konsumentów.
Co o tym sądzisz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *