Facebook w płatnej wersji

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się co byś zrobił, gdyby zabrakło Facebooka w darmowej wersji? Ile byłbyś w stanie zapłacić za oferowane przez portal usługi?

Miliarder Mark Zuckerberg w ostatnich wypowiedziach wspomniał, że razem z szefem operacyjnym, Szeryl Sandberg, nie wykluczają pojawienia się płatnej wersji Facebooka. Specjaliści od mediów społecznościowych oszacowali, iż miesięczna subskrypcja wersji premium może wynosić od 11$ do 14$, czyli od 37 do 47 PLN.

Co, w takim razie, stanie się z głównym motto Facebooka, które możemy odczytać podczas logowania: „To jest i zawsze będzie darmowe!”?

Wszystkie zmiany porównywane są do polityki portalu Spotify. W założeniach płatna odmiana Facebooka ma być pozbawiona reklam oraz wyposażona w bardziej zaawansowany system ochrony prywatności użytkowników. Najprościej ujmując – chcesz mieć najwyższy poziom prywatności oraz uwolnić się od reklam – musisz zapłacić miesięczny abonament.

Dotychczas jednym z głównych dochodów firmy były właśnie reklamy. W ubiegłym roku, tylko w USA oraz Kanadzie ok. 239 mln użytkowników wygenerowało przychód 19,9 mld z reklam.

Generowanie przychodu z reklam wygląda następująco:

najem powierzchni reklamowej

Szefostwo Facebooka oznajmiło, że nie zamierzają całkowicie usunąć darmowej wersji portalu społecznościowego, wersja premium ma być jedynie dodatkiem dla bardziej wymagających użytkowników.

Co o tym sądzisz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *